Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Επιλέξαμε Cosco, στείλαμε Maersk στη Τουρκία! 27/11/2014


Ο «γίγαντας» από την Δανία, η AP Moeller-Maersk, που μαζί με την ιταλοελβετική Mediterranean SC (MSC) έχουν σχηματίσει μια πανίσχυρη «συμμαχία» στον χώρο του κοντέινερ,  στρέφεται, πλέον, προς τα λιμάνι της Τουρκίας.

Όπως μετέδωσε το Bloomberg η δανέζικη εταιρεία μέσω του διαχειριστή λιμένων APM Terminals, η οποία έχει καταθέσει προσφορά και για την εξαγορά του 67% των μετοχών του ΟΛΠ, ενδιαφέρεται να αγοράσει περισσότερα λιμάνια στην Τουρκία, όπου ο όγκος των κοντέινερ αυξάνεται δύο φορές ταχύτερα από την οικονομία.

Η «στροφή» αυτή έρχεται να δημοσιοποιηθεί μια μόλις μέρα μετά την ανακοίνωση για την προώθηση του λεγόμενου «φιλικού διακανονισμού» ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Cosco, ο οποίος καθιστά την κινέζικη εταιρεία πανίσχυρη στον χώρο του κοντέινερ στον Πειραιά.

Είναι προφανές ότι οι εξελίξεις προδιαγράφονται θεαματικές λόγω του ανταγωνισμού ανάμεσα στην ευρωπαϊκή «συμμαχία» και την κινέζικη εταιρεία και μένει να δούμε εάν τα οφέλη της Ελλάδας θα είναι μεγαλύτερα από αυτά της Τουρκίας.



Πάντως, ήδη η κινέζικη εταιρεία εκδηλώνει ενδιαφέρον για ένα λιμάνι στην περιοχή κοντά στην Κωνσταντινούπολη, στην περιοχή του Μαρμαρά προφανώς για να ελέγξει την αγορά της Μαύρης Θάλασσας αλλά και για ένα άλλο λιμάνι στη Μεσόγειο, μεταξύ Μερσίνας και Αλεξανδρέττας.

«Σίγουρα ενδιαφερόμαστε να αποκτήσουμε ένα λιμάνι, γύρω από την Κωνσταντινούπολη, στην περιοχή του Μαρμαρά», δήλωσε στο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΡΜ, στην Τουρκία, Mogens Wolf Larsen, για να προσθέσει ότι το  λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων, που βρίσκεται στην χερσόνησο του Αλιάγα, στη Δυτική Τουρκία, θα βρίσκεται σε λειτουργία στα τέλη του επόμενου έτους ενώ σε πλήρη λειτουργία θα τεθεί εντός του 2016.

Το νέο λιμάνι, που θα κατασκευάσει η Maersk (σ.σ. εκεί δεν παραχωρούν έτοιμα λιμάνια) βρίσκεται δίπλα σε ένα εργοστάσιο της Petkim Petrokimya Holding, τη μεγαλύτερη κατασκευάστρια πετροχημικών της χώρας.

Ο κ. Λάρσεν δήλωσε ακόμα ότι μπορεί να εξεταστεί, επίσης, ένα ακόμα λιμάνι στις ακτές της Μεσογείου μεταξύ της Μερσίνας και της Αλεξανδρέττας για να προσθέσει ότι τα λιμάνια για κοντέϊνερ δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμα στην Τουρκία αλλά δημιουργούνται πλέον νέες προοπτικές καθώς είναι έτοιμη να δεχτεί μεγάλα πλοία.

Όπως έχει γράψει το Pireas2day.gr εκπρόσωποι της Maersk είχαν έρθει στην Ελλάδα και είχαν συναντήσεις ακόμα και στο μέγαρο Μαξίμου, που δεν ανακοινώθηκαν και προφανώς επιβεβαίωσαν ότι η Ελλάδα έχει αποφασίσει να παραχωρήσει τον Πειραιά στην Cosco, παίρνοντας θέση προς την κινέζικη εταιρεία…

πηγή:http://www.pireas2day.gr/