Σύμφωνα με την έκθεση της shipbroker του, «ενώ έχουμε δει διάφορα σωφρονιστικά σήματα για το υγρό τομέα (ειδικά για τα MR και VLCC τμήματα), η αγορά ξηρού είχε πολύ λίγους λόγους για να είμαστε αισιόδοξοι. Η BDI έχει fairing σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών και αυτό είχε δημιουργήσει ένα κλίμα γενικευμένης ανησυχίας μεταξύ ξηρού χύδην πλοιοκτήτες, καθώς υπάρχουν περιορισμένες υποδείξεις της ανάκαμψης σε σύντομο χρονικό διάστημα ».
Ο κ Λίνος Κογεβίνας, Μάρκετινγκ - Λιμάνι Ρυμούλκηση & λιμενικό πράκτορα, Κοτζιάς διατροπικών Shipping Inc., δήλωσε ότι «με τις τρέχουσες τιμές της αγοράς spot ακρωτήριο είναι σημαντικά κάτω από τα επίπεδα των λειτουργικών εξόδων, φαίνεται ότι η υπομονή των πολλών ιδιοκτητών Κέιπ έχει επιτέλους αρχίσει να τρέχει έξω. Ως αποτέλεσμα, έχουν μείνει με λίγες επιλογές για το πώς να προχωρήσουμε. Υπάρχουν δύο (ή μάλλον απώλεια ελαχιστοποίησης) Επιλογές μεγιστοποίησης της αξίας? Ο πρώτος είναι φυσικά διάλυσης του πλοίου, είναι σχεδόν βέβαιο ότι σε μια απώλεια σε σχέση με το αρχικό κεφάλαιο επένδυσης. Με την αγορά σκραπ περιστρέφονται κυρίως γύρω από τη μεταφορά φορτίου χύδην και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τις τελευταίες εβδομάδες, φαίνεται ότι πολλοί ιδιοκτήτες έχουν επιλέξει αυτή την επιλογή ».
Πρόσθεσε ότι «από την άλλη πλευρά, ορισμένοι από τους μεγαλύτερους παίκτες της Ευρωπαϊκής Capesize έχουν επιλέξει την εναλλακτική οδό της στάθμευσης κάπες τους. Ένας αριθμός από αυτούς έχουν επιλεγεί Καοσιούνγκ, Ταϊβάν ως το ιδανικό μέρος για να παρκάρετε κάπες τους έως ότου τα πάρει από τις τρέχουσες τιμές καταθλιπτικό. Ανατολικό Ειρηνικό έχει παρκαρισμένο πληροφορίες μια σειρά από ακρωτήρια τους στα αγκυροβόλια (που ευνοούν την αγκύρωση Καοσιούνγκ). Navios επίσης φέρεται να έχει υπαινίχθηκε ακολουθώντας την ίδια διαδρομή, ακόμη προχωρήσει όσο υποδηλώνει ότι το κρύο layups είναι το επόμενο βήμα για να κόψει ό, τι κοστίζει μπορούν. Οι επιπτώσεις αυτών των αποφάσεων στην αγορά είναι δύσκολο να προβλεφθεί αν δεν ακολουθούνται από ένα μεγαλύτερο αριθμό ιδιοκτητών, ως εκ τούτου, προς το παρόν, αναμένεται ότι θα υπάρξει μια μικρή και το πιο σημαντικό προσωρινή (διαρκεί μόνο μέχρι να είναι πίσω στην αγορά ) υποστήριξη στην αγορά », σημείωσε Κογεβίνα.
Ωστόσο, όπως συνέβη πίσω στο 2008-2009, όταν σημειώθηκε παρόμοια layups, θα πρέπει να αναρωτηθούμε πόσο βιώσιμη θα είναι αυτή η στρατηγική; Κογεβίνας είπε ότι «ενώ τα μεγαλύτερα ιδιοκτήτες (πολλοί από τους οποίους έχουν διαφοροποιηθεί στόλους, αντιστάθμισης έτσι την έκθεσή τους στα ξηρά προβλήματα της αγοράς) μπορεί να είναι σε θέση να αυτοσυντηρηθούν αρκετό καιρό για να επιβιώσει μέσα από τη σημερινή ύφεση της αγοράς, μικρότερους παίκτες και εκείνοι που επενδύεται κατά κύριο λόγο στην τμήματα ακρωτήριο θα έχει σίγουρα πρόβλημα επιζών όπου η κατάσταση είναι να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Με τις σημερινές συνθήκες πιέζουν όλο και περισσότερα σκάφη από την αγορά, οι ιδιοκτήτες περιμένουν Q2, προκειμένου να αποφασίσει σχετικά με τις μελλοντικές κινήσεις τους. Ενώ οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές είναι δυσοίωνες, η ινδική αγορά άνθρακα μαζί με την κινεζική αγορά εισαγωγής του χάλυβα, είναι πιθανοί υποψήφιοι για να βοηθήσει εν μέρει στην μεσο-μακροπρόθεσμα ανάκτηση / αναγέννηση του τομέα των ξηρών αγορά », σημείωσε.
Κλείνοντας το επιχείρημά του, Cogevinas είπε ότι «όπως πάντα, το ποσό των νέων παραγγελιών που θα τοποθετηθούν μέσα στα επόμενα τρίμηνα θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη του τομέα, αλλά με δεδομένο το πόσο ήσυχα η αγορά ναυπήγησης για Capes ήταν από το καλοκαίρι του 2014 , πιστεύουμε ότι αυτό θα πρέπει επί του παρόντος να είναι το λιγότερο από τις ανησυχίες μας ».
Εν τω μεταξύ, στην αγορά κατεδάφιση αυτή την εβδομάδα, η Intermodal, δήλωσε ότι «οι τιμές παρέμειναν αμετάβλητες demo την περασμένη εβδομάδα, με μια σταθερή αριθμός των ξηρών υποψήφιοι συνεχίζουν να βρει το δρόμο της στην αγορά επίδειξης, ενώ παρά την πρόσφατη αυτή της σταθερότητας των τιμών, το κλίμα βελτιώθηκε ελάχιστα. Ας μην ξεχνάμε ότι πολύ πρόσφατα, μια παρόμοια βραχύβια περίοδο σταθερότητας πραγματοποιήθηκε, μόνο που πρέπει να ακολουθείται από μια απότομη πτώση των τιμών, η οποία είναι ό, τι τα σημερινά βασικά μεγέθη της αγοράς είναι, επίσης, συνεπάγεται για τις επόμενες εβδομάδες. Η κατάσταση στην αγορά της Ινδίας παραμένει εξαιρετικά εύθραυστη, με την πίεση που ασκείται τόσο σε τοπικό τιμών του χάλυβα και την ινδική ρουπία αύξηση και ζυγίζουν κάτω το κλίμα σε ολόκληρη την ήπειρο, ενώ φθηνά κινεζικά απορριμμάτων χάλυβα εξακολουθεί να προσπαθεί να απορροφηθεί πιέζει περαιτέρω παγκόσμιες τιμές του χάλυβα προς τα κάτω. Οι τιμές αυτή την εβδομάδα για την υγρή ποσότητα ήταν περίπου 230-395 $ / ldt και ξηρό μονάδες λάβει περίπου 215-370 $ / ldt. "
Νίκος Roussanoglou, Hellenic Shipping News Παγκοσμίως
20/03/2015
http://www.hellenicshippingnews.com/ ΕΔΩ