Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Μόνιμες προσλήψεις στην ΟΛΘ Α.Ε. ζητά η ΟΜΥΛΕ - 24ωρη πανλιμενική απεργία την Πέμπτη www.diorismos.gr


Μόνιμες προσλήψεις στην ΟΛΘ Α.Ε. ζητά η ΟΜΥΛΕ - 24ωρη πανλιμενική απεργία την ΠέμπτηΕπιστολή στον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου σχετικά με την αναγκαιότητα άμεσης πρόσληψης προσωπικού στην Ο.Λ.Θ. ΑΕ, απέστειλε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜ.Υ.Λ.Ε). Στην επιστολή της η ΟΜ.Υ.Λ.Ε η οποία έχει προκηρύξει 24ωρη πανλιμενική απεργία την Πέμτπη 6/11/2014, συγκέντρωση ώρα 12:00 στην Πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία στο Υπουργείο Οικονομικών (Πλατεία Συντάγματος) καθώς και εκδήλωση - δημόσια συζήτηση με θέμα :«Η νομική εκδοχή εν όψει της εκδίκασης της προσφυγής στο ΣτΕ και άλλες νομικές πτυχές» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 8/11/2014 και ώρα 10:30 πμ στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ, Ακτή Μιαούλη 10, Μέγαρο ΟΛΠ, αναφέρει: «Η Ο.Λ.Θ. ΑΕ είναι εταιρία του δημοσίου, εισηγμένη στο ΧΑΑ. Βρίσκεται σταθερά στη κορυφή των εταιριών εξυπηρέτησης δημοσίου συμφέροντος και ως προς την υψηλή κερδοφορία και ως προς τα υψηλά χρηματικά διαθέσιμα και αποτελεί σταθερό “αιμοδότη” των δημοσίων εσόδων. Μόνο στο τρέχον έτος 2014 το δημόσιο θα αποκομίσει έσοδα της τάξης των 48.200.000 € από φορολογία, μερίσματα και εφαρμογή της σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο. Η
Διακίνηση φορτίων και η οικονομική πορεία της εταιρίας αναδεικνύουν την δυναμική ανάπτυξης της εταιρίας και το ρόλο της στην ευρύτερη περιοχή. Τα δημοσιευμένα στατιστικά δελτία και οικονομικές καταστάσεις πιστοποιούν τα παραπάνω. Όμως υπάρχει μια παράμετρος η οποία δεν εμφανίζεται συνήθως στα στοιχεία και αποτελεί σήμερα τροχοπέδη στην περαιτέρω ανάπτυξη και παράγοντα συγκράτησης αυτής της δυναμικής, Η παράμετρος αυτή είναι ο αριθμός των εργαζόμενων που υπολείπεται καθ’ ομολογία όλων (Διοίκησης και χρηστών των υπηρεσιών του λιμένος) κατά πολύ των αναγκών. Οι ελλείψεις παρατηρούνται σε όλες τις κατηγορίες του προσωπικού με το πρόβλημα να επιτείνεται στη πρώτη γραμμή παραγωγής, στη φορτοεκφόρτωση και στις υπηρεσίες εξυπηρέτησης φορτίου. Τα στοιχεία που παρατίθενται αδιαμφισβήτητα περιγράφουν το πρόβλημα. Ο αριθμός των κενών οργανικών θέσεων σήμερα ανέρχεται στις 270 και είναι το 43% του συνόλου των οργανικών θέσεων, σύμφωνα με τον ΚΕΟΛ , ο οποίος και προσφάτως (2011 & 2012 ) έχει επικαιροποιηθεί και περιγράφει τις σημερινές ανάγκες λειτουργίας του λιμένος. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης λειτουργεί με καθεστώς “ασφαλούς λειτουργίας εκτάκτου ανάγκης” με το 56,8 % του αναγκαίου προσωπικού και ταυτόχρονη αύξηση της διακίνησης φορτίου. Στον πίνακα που ακολουθεί εμφανίζεται, προς αξιολόγηση, η σχέση αριθμού εργαζόμενων - διακίνησης φορτίου Έτος Διακίνηση φορτίου Εργαζόμενοι     ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ (ton)   Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (teus)   Σύνολο προσωπικού την 1.1 κάθε έτους (υπαλληλικό και λιμενεργατικό)   Υπαλληλικό προσωπικό (την 1.1. κάθε έτους)   Αποχωρήσεις υπαλληλικού προσωπικού ανά έτος 2009 3.538.140 270.181 537 353 12 2010 4.402.688 273.282 516 343 52 2011 4.207.359 295.870 455 298 26 2012 4.312.445 317.900 417 273 25 2013 4.208.365 322.310 388 250 23 2014 (εξάμηνο) 2.209.587 161.640 362 227 5 (έως 06.2014)   Το προσωπικό έχει μειωθεί δραματικά κατά 30,73% από 1.1.2009 με 200 συνολικά αποχωρήσεις την τελευταία πενταετία, χωρίς να έχουν γίνει προσλήψεις (η μικρή διαφορά των αποχωρήσεων και της μείωσης που εμφανίζεται στον παραπάνω πίνακα προκύπτει από μετατάξεις προσωπικού από άλλους Λιμένες) Για το υπαλληλικό προσωπικό ( χειριστές τεχνικούς και διοικητικούς) η μείωση είναι ακόμα μεγαλύτερη και φτάνει το -35,70% , δηλαδή 150 αποχωρήσεις αφορούν στο υπαλληλικό προσωπικό και το 50% αυτών σε Τεχνικό Χειριστές και πάνω από το 70%, εργαζομένους στη “πρώτη γραμμή” Από το 2009 η διακίνηση φορτίου αυξήθηκε πάνω από 18,95% στο Συμβατικό και η διακίνηση container κατά 19,29%. σε teus, όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα και με συνεχιζόμενη την αυξητική πορεία στο πρώτο εξάμηνο του 2014, αύξηση κατά 12,97 % σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2013 στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και 2,24% στο Συμβατικό Λιμένα. Το γεγονός αυτό αποτυπώνει την εντατικοποίηση της εργασίας και την υπερπροσπάθεια που καταβάλλεται από το προσωπικό να αντεπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες. Η προσπάθεια αφορά όλο το προσωπικό όλων των κατηγοριών, ιδιαιτέρως όμως τους χειριστές και άλλες ειδικότητες όπως οι ηλεκτρολόγοι γερανογεφυρών και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού στο container terminal, και γενικώς οι εργαζόμενοι σε υπηρεσίες 24ωρης λειτουργίας - (πχ τρεις είναι οι ηλεκτρολόγοι στο Σ.ΕΜΠΟ, όσες και οι βάρδιες, πράγμα που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι θα έπρεπε να εργάζονται non stop 360 ημέρες το έτος και χωρίς δυνατότητα κάλυψης από το Τμ. Ηλεκτρολογικού). Η συντήρηση του ήδη γηρασμένου και καταπονημένου από τη συνεχή λειτουργία ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού γίνεται με μεγάλη προσπάθεια από το προσωπικό που προσπαθεί κυρίως να ανταποκριθεί στη συνεχή λειτουργία του συστήματος και στις άμεσες ανάγκες επιδιόρθωσης βλαβών. Τους καλοκαιρινούς μήνες Ιούλιο και Αύγουστο το πρόβλημα επιτείνεται λόγω των αδειών. Υπάρχουν συνάδελφοι των παραπάνω ειδικοτήτων, που όχι μόνο δεν θα κάνουν χρήση καλοκαιρινής άδειας αυτό το δίμηνο, αλλά είναι σχεδόν όλα τα σαββατοκύριακα στην εργασία. Εύκολα γίνεται αντιληπτό, ότι αν δεν προχωρήσουμε άμεσα σε προσλήψεις θα υπάρξει αδυναμία εξυπηρέτησης του φορτίου. Είναι, επίσης, σε γνώση όλων μας ότι η ποιότητα και ο χρόνος εξυπηρέτησης είναι τα σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που κρίνουν την ανταγωνιστικότητα των λιμένων. Το πρόβλημα επιτείνεται και από την εφαρμογή των μειώσεων που επιβάλλει ο 4024/2011 στις αποδοχές και ότι αυτές υπολογίζονται στο μέσο κατά κεφαλή μηνιαίο κόστος, (-35% στις αποδοχές του 2009 ). Με τη συντελεσμένη μείωση προσωπικού φαίνεται καθαρά ότι διακίνηση φορτίου - χρόνος εργασίας και αμοιβές είναι αντιστρόφως ανάλογα ποσά, όσο αυξάνεται ο χρόνος εργασίας τόσο μειώνονται οι αποδοχές . Αντιμετωπίζουμε μια εντελώς στρεβλή κατάσταση, η οποία παίρνει ακραία χαρακτηριστικά και όσο καθυστερεί η απόφαση για πρόσληψη προσωπικού τόσο βρισκόμαστε πιο κοντά σε αδυναμία λειτουργίας του Οργανισμού. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των εργασιών στους λιμένες και ιδιαίτερα οι εργασίες φορτοεκφόρτωσης, που απαιτούν υψηλή επαγγελματική επάρκεια και εξειδίκευση, καθώς και η πιστή τήρηση όρων και κανόνων ασφάλειας στην εργασία, καθιστούν ακατάλληλο για την κάλυψη των αναγκών το μοντέλο των εργολαβιών που είναι αναποτελεσματικό, επιζήμιο και κυρίως επικίνδυνο, όπως αποδείχτηκε πρόσφατα στο container terminal που διαχειρίζεται η ΣΕΠ COSCO και που χρησιμοποιεί εξοντωτικές και ανεξέλεγκτες (εργολαβικές) σχέσεις εργασίας. Η ευρωπαϊκή εμπειρία άλλωστε από πολλά χρόνια έχει δείξει ότι αυτό το μοντέλο, εκτός της εξοντωτικής απλήρωτης εργασίας για τους εργαζόμενους και τα κέρδη για τους εργοδότες, παράγει πολλά ατυχήματα στα κρηπιδώματα, γι’ αυτό και εφαρμόζονται άλλα μοντέλα, που έχουν κεντρικό άξονα την πιστοποίηση, την επαγγελματική επάρκεια και τις θεσπισμένες σχέσεις εργασίας. Η σκέψη, λοιπόν, εφαρμογής της επιλογής απασχόλησης προσωπικού με την μορφή εργολαβιών βρίσκει αντίθετους τους εργαζόμενους και το Συνδικαλιστικό Κίνημα στα λιμάνια. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι θα αποτρέψουμε αυτή την πολιτική, προσανατολισμένοι σταθερά σε απασχόληση τακτικού προσωπικού με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις. Η πρόσληψη συμβασιούχων (8μηνα), των οποίων πρόσφατα έκανε χρήση η ΟΛΘ ΑΕ, επίσης δεν λύνει το ζήτημα, μιας που τόσο οι ανάγκες είναι μόνιμου και πάγιου χαρακτήρα, όσο και το γεγονός ότι μέχρι να αποκτήσουν την εξειδίκευση και την εμπειρία οι συμβασιούχοι και να ενταχθούν πλήρως στην “παραγωγή”, έρχεται η ώρα της αποχώρησης τους. Είναι παράδοξο το γεγονός ότι “τιμωρείται” μια εταιρία σε οικονομική καχεξία με το να μην γίνονται oι απαραίτητες προσλήψεις, παρά την υπευθυνότητα και αφοσίωση που επιδεικνύουν οι εργαζόμενο της. Η λύση δεν είναι άλλη από αυτή της πρόσληψης προσωπικού. Άμεσα και χωρίς χρονοτριβή πρέπει να δοθεί η έγκριση για πρόσληψη τουλάχιστον για χειριστές, τεχνικό προσωπικό ιδιαίτερα ηλεκτρολόγων ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και διοικητικού προσωπικού πρώτης γραμμής στην εξυπηρέτηση των χρηστών των λιμενικών υπηρεσιών (πχ διαχείριση & προγραμματισμός εργασιών ΣΕΜΠΟ, παρακολούθηση και έλεγχος λογιστικής αποθήκης και τελωνειακών διατυπώσεων, οικονομική διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων και φορτίων, κ.ά.). Μπορεί εναλλακτικά η Ο.Λ.Θ. ΑΕ να καλύψει μέσω της κινητικότητας μέρος των αναγκών σε διοικητικό προσωπικό και στις κατηγορίες τεχνικό -χειριστών με σαφή όμως προσδιορισμό των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων. Είναι τουλάχιστον παράδοξο σε μια δύσκολη εποχή για τη χώρα να συνεχίζονται οι πολιτικές που απαξιώνουν αναπτυξιακά εργαλεία και συντελούν στον μαρασμό της ευρύτερης περιοχής, όπως επίσης σε μια πόλη που μαστίζεται από την ανεργία επιχειρήσεις κερδοφόρες και αναπτυσσόμενες να χάνουν την δυναμική τους από την έλλειψη προσωπικού.»

www.diorismos.gr