
Να σημειωθεί ότι εσχάτως εκτός των άριστων σιδηροδρομικών καλύψεών τους τα λιμάνια της Β. Ευρώπης επιστράτευσαν και τις ποτάμιες μεταφορές με στόχο να καλύψουν μεγαλύτερο εύρος σε αποστάσεις που σε καθεστώς logistics συμπεριλαμβάνει και τα ποτάμια λιμάνια.
Ωστόσο τώρα που δρομολογούνται τα μεγαλύτερα πλοία του τομέα σε γραμμές Ασίας-Ευρώπης τα λιμάνια της Μεσογείου θυμίζουν σε όλους τους τόνους τις διαφορές σε χρόνους πλεύσης μέχρι τα βόρεια λιμάνια αλλά και την ταχύτητα διασποράς και συγκέντρωσης εμπορευμάτων με τους σιδηροδρόμους.
Να σημειωθεί ότι Ισπανία Γαλλία και Ιταλία έχουν αναπτύξει τις σιδηροδρομικές συνδέσεις λιμένων τους με γρήγορες αμαξοστοιχίες ενώ το μεγάλο «στοίχημα» αποτελεί η Ελλάδα και οι εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί με τον Πειραιά όπου απολήγει ο «θαλάσσιος δρόμος του μεταξιού» με βάση του μέχρι σήμερα γνωστούς Κινεζικούς σχεδιασμούς.
17-6-2015
http://www.theseanation.gr/