Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Κατατέθηκε επίσημα η πρόταση του ΕΒΕΠ για ΟΛΠ


Επίσημα παρουσιάστηκε η πρόταση του ΕΒΕΠ προς την κυβέρνηση για αγορά μετοχών του ΟΛΠ και τη δημιουργία κοινοπρακτικού σχήματος, καθώς ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού μιλούν, πλέον, για την δημιουργία κοινοπρακτικών σχημάτων, με συμμετοχή και του Δημοσίου.

Όπως έγραψε το Pireas2day.gr (για να διαβάσετε την ανάρτηση πατήστε εδώ) ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης μιλώντας, το βράδυ της Δευτέρας, στην εκπομπή «στον ενικό» παρουσίασε το σχέδιο, που είχε εγκρίνει το ΕΒΕΠ.

Να σημειωθεί ότι το θέμα του λιμανιού συζητήθηκε στην Γενική Συνέλευση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης και ιδιαίτερη αναφορά έγινε «στην εν γένει κατάσταση του λιμένος Πειραιώς, σχετικά με την λειτουργικότητα των Terminals τόσο του ΟΛΠ.ΑΕ, όσο και του ΣΕΠ.ΑΕ, η οποία  επί του παρόντος είναι ικανοποιητική. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην κύρωση από την Βουλή της συμφωνίας ΟΛΠ – COSCO (φιλικός διακανονισμός), η οποία και ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο για την εκτέλεση σειράς επενδύσεων στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ»


«Η θέση της Ενώσεώς μας είναι ότι από πλευράς της Πολιτείας, απαιτείται ευελιξία και προ πάντων ταχύτητα κινήσεων και αποφάσεων, για την  σχηματοποίηση της αναγκαίας λιμενικής πολιτικής, προς την κατεύθυνση της υλοποίησης στα στρατηγικής σημασίας λιμάνια, περαιτέρω σημαντικών ιδιωτικών επενδύσεων παγκόσμιων διαχειριστών λιμενικών υποδομών, που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την διαγωνιστική διαδικασία», αναφέρει στην ανακοίνωση της η Δ.Ν.Ε

Το ΕΒΕΠ

Από την άλλη πλευρά το ΕΒΕΠ με επιστολές του κ. Κορκίδη προς τον Πρωθυπουργό, κ. Α. Τσίπρα, τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, κ. Γ. Δραγασάκη, τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, κ. Γ. Σταθάκη και τον αναπλ. Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου, κ. Θ. Δρίτσα, κατέθεσε, έπειτα από ομόφωνη απόφαση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου, μια σημαντική πρόταση της Διοίκησης, με στόχο να δημιουργηθεί ένα κοινοπρακτικό σχήμα από φορείς των Ο.Τ.Α., Επιμελητηρίων, θεσμικών φορέων και ενώσεις χρηστών των υπηρεσιών του Ο.Λ.Π. για την αγορά μετοχών του.

Αναλυτικά, το κείμενο της επιστολής:
"…Στο πλαίσιο των διεθνών, στρατηγικών, επαφών της Κυβέρνησης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας, με στόχο την αξιοποίηση και όχι την εκποίηση της κρατικής περιουσίας, την ενθάρρυνση των ξένων επενδύσεων, καθώς επίσης και τη μέγιστη ωφέλεια από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, που διαθέτει ο τόπος μας, στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, του διαμετακομιστικού εμπορίου, των υποδομών μεταφοράς και διανομής, αλλά και εν γένει της ναυτιλιακής δραστηριότητας,  θα ήθελα να σας καταθέσω την απόφαση και πρόταση της Διοίκησης του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.

Ειδικότερα, όσον αφορά στην ολοκλήρωση της επικείμενης διαδικασίας του εν εξελίξει διαγωνισμού του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., που προβλέπει την πώληση του 67,7% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., προτείνουμε να δημιουργηθεί ένα κοινοπρακτικό σχήμα από φορείς των Ο.Τ.Α., Επιμελητηρίων, θεσμικών φορέων και ενώσεις χρηστών των υπηρεσιών του Ο.Λ.Π. για την αγορά των μετοχών του 18,7%, ώστε να περιοριστεί το ποσοστό πώλησης σε ιδιώτη-διαχειριστή στο 49% και να παραμείνει το 51% των μετοχών στο Δημόσιο και θεσμικούς φορείς.

Η συμμετοχή του Δήμου Πειραιά και των όμορων του λιμανιού Δήμων, καθώς και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, μπορεί να είναι ένα σχήμα Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, που θα πλαισιώσει το management του ιδιώτη επενδυτή, ακριβώς όπως λειτουργεί με επιτυχία, σε άλλα μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου, όπως της Βαρκελώνης και της Μασσαλίας. Η συμμετοχή του Ε.Β.Ε.Π. μπορεί, σύμφωνα με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της 30/3/15, να γίνει άμεσα με την αξιοποίηση του "κουρεμένου" ομολόγου, που διαθέτει στην Τράπεζα της Ελλάδος, με αξία κτήσης μερίδας 3.784.810,24 ευρώ, διαδικασία που προβλέπεται από την Επιμελητηριακή Νομοθεσία (επισυνάπτεται η Υ.Α. 78030, άρθρο 1 παρ.2 και 12ε, Φ.Ε.Κ. 3586-31/12/2014).

Λαμβάνοντας υπόψη επίσης, πως ένα από τα 18 σημεία των παρεμβάσεων άμεσης εφαρμογής στη λίστα των μεταρρυθμίσεων είναι να «προωθούνται αποκρατικοποιήσεις μέχρι ποσοστού 49%, με το management σε ιδιώτες και με προοπτική αύξησης της συμμετοχής υπό όρους, για μερική ή ολική ιδιωτικοποίηση Δ.Ε.Κ.Ο. στρατηγικής σημασίας, εκτιμούμε ότι, η εν λόγω πρόταση του Ε.Β.Ε.Π. κινείται προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και κατ’ επέκταση στην αύξηση των δημοσίων εσόδων.

Με γνώμονα ότι το 96% των λιμανιών στην Ευρώπη είναι δημόσιας ιδιοκτησίας, που παραχωρούν τη λειτουργία τους, μέσω συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενώ μόνο το 4% είναι ιδιωτικά, πιστεύουμε πως, ακολουθώντας το "ευρωπαϊκό" παράδειγμα, μπορούμε να δημιουργήσουμε στον Πειραιά ένα δυναμικό σχήμα τριμερούς συνεργασίας, μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και δύο παγκοσμίων παικτών, της πρώτης στο κόσμο Ελληνικής ποντοπόρου Ναυτιλίας και ενός Κινεζικού κολοσσού στις θαλάσσιες μεταφορές.

Η πάγια θέση του επιχειρηματικού κόσμου της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά έγκειται στο να παραμείνει, με το αντίστοιχο, ανάλογο ποσοστό, στην ιδιοκτησία του Δημοσίου το μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας, με τη συμμετοχή, τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσο και των Επιμελητηρίων και μόνο, εφόσον βαίνει προς το συμφέρον της Εθνικής μας Οικονομίας και της ευρύτερης περιοχής, να παραχωρηθούν δραστηριότητές του, μέσω της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Το Ε.Β.Ε.Π., υποστηρίζοντας τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων, οι οποίες απασχολούν πάνω από 200.000 εργαζόμενους, με ιδιαίτερα σημαντική, εξαγωγική, ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή δραστηριότητα, διαθέτοντας μάλιστα και σχετικό Τμήμα, με σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της Χώρας, θεωρεί ότι η ανωτέρω πρόταση μπορεί να βρει πρόσφορο έδαφος, ώστε να αποφέρει θετικά αποτελέσματα για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας, αλλά και εν γένει της Εθνικής Οικονομίας.

Σας ευχαριστούμε που, στη σημερινή ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική περίοδο για τη Χώρα, υποστηρίζετε την άποψη ότι, ο εθνικός πλούτος αξιοποιείται, αλλά δεν πωλείται...".

Η Δ.Ν.Ε

Στο μεταξύ, από τις διενεργηθείσες κατά την Γ.Σ. της Δ.Ν.Ε αρχαιρεσίες και την συνεδρίαση των εκλεγέντων Μελών προς κατάρτιση Προεδρείου, η σύνθεση του νέου Δ.Σ. για την τριετία 2015-2018, διαμορφώνεται ως ακολούθως:

Πρόεδρος  :  Χατζηαντωνίου Ιωάννης
Αντιπρόεδρος  : Κατσίνας Περικλής
Γενικός Γραμματέας  : Κωστόπουλος Φίλιππος
Ταμίας  :  Μπούτος Αθανάσιος
Τακτικά Μέλη  : Μούσκος Κωνσταντίνος, Καρακώστας Άγγελος, Καλλίτσης Γεώργιος
Αναπληρωματικά Μέλη: Αγγελοπούλου Σμαράγδα, Δούκας Αντώνιος

Η νέα Διοίκηση ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει το έργο της προηγουμένης, καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια για την προάσπιση των  συμφερόντων των Μελών, την αρμονική και δημιουργική συνεργασία μετά των αρμοδίων Αρχών και λοιπών Φορέων ως και την περαιτέρω ένταση των προσπαθειών και παρεμβάσεων, όπου παρίσταται ανάγκη, για την συνεχή βελτίωση των ρυθμών λειτουργίας των μεγάλων λιμένων της Χώρας.


1-4-2015

http://www.pireas2day.gr/